Thursday, July 16, 2009

Pengembaraan 2009 episod 2...

Aku nk smbg skit psl Cameron Highland...hehehe...:D
kat bwh ni aku ltkkan gmbr2 binatang yg ade kat dlm tmn rama2...kat tmn rama2 tu bkn ade rama2 je, binatang lain pon ade...tumbuhan pon ade gaks...
Arnab tgh minum air...aku dh lame xtgk arnab secara live...so aku ambik arr gmbr arnab ni tgh minum air...mcm org jakon je aku ni...hahaha...:p
Nasib baik angsa ni kat dlm reban...klu kat luar reban, gerenti kiteorg kene kejor ngn angsa2 ni...

Wah...cantiknye ikan2 ni...apa ntah nama ikan2 ni.aku bknnyer tau sgt psl ikan ni...mkn ikan aku tau la...:p

Dalam byk2 pokok bunge kat dlm tmn rama2 ni, ada t'selit periuk kera ni...nape la nama tumbuhan ni periuk kera ek? aku tgk, rupa kera pon xde kat tumbuhan ni...musykil...musykil...

Aku & adk bongsu aku...ular kat sebelah 2 aku tgk dh mcm cendol.sbb 2 aku ambik gmbr...hijaunye cantik plak bile aku tgk...:p

Perhatikan betul2 serangga yg aku bulatkan 2...aku xtau ape nama serangga tu.tp adk aku kate nama serangga 2 belalang ranting.belalang tu mmg sebijik mcm ranting.mulenye kiteorg xperasan pon ade belalang kat c2...mmg tgk sekali imbas, kite xkan perasan ade serangga kat pokok ni...
Serangga yg ni pon sama.tgk kat bulatan merah 2.bdn dia rupe daun...aku pon xperasan gak ms ni.ingtkan daun biasa.rupenyer ade belalang daun kat daun pokok tu...Besar sungguh ciptaan Allah...(^^,)
Belalang yg ni aku perasan...belalang yg ni xmenyerupai sgt daun pokok walaupun colour bdn dia mcm daun pokok...hehehe...:p
Kura-kura tgh mkn kobis...nyam...nyam...nyam...

Byknyer rama2 kat pokok ni...ni la ant spesis rama2 yg ade kat tmn rama2 ni...

K dh abis dh cite psl Cameron Highland...nnt aku mskkan cite psl aku gi Kelantan & Penang plak ek...tgguuu...

4 comments:

  1. aloooo cik nisa...
    ala...letak la pic tu bsr skit..
    ni nmpk ciput jek..
    xpuas tau nk tgk pic byk2 ni...
    hihihi...

    ReplyDelete
  2. betul kata akak,
    gambar x jelas..
    kecik...gambar nye pecah2..
    :D

    ReplyDelete