Tuesday, September 22, 2009

Kini Syawal Menjelang Tiba...

Salam...

1 Syawal 1430H b'samaan dgn 20.09.2009 Masihi...1 tarikh yg begitu simbolik & tidak drancang...(^^,)

Wah...lame btl aku x update blog aku ni...xde idea sebnrnye nk tulis kat cni...ni sbb dh raya ade la idea skit nk tulis2 kat cni...tp ni pon dh ry ke-3, aku bru b'kesempatan nk taip kat cni...hehehe...=D
bknnyer bz mane pon...xnk mak aku nmpk.kang mak aku bising xtentu psl...biase arr...ry2 mane leh nk releks2 sgt...tp aku dgn slamber pon, releks2 gaks...hahaha...=p

utk episod ry yg p'tama ni, aku nk cite la skit2 psl p'siapan ry...thn ni spt thn lps...dr awl pose smpi abis pose, aku kene keje...dh 2 thn ni aku wat p'siapan ala kadar jerk...sejak aku dh keje ni, aku dh xtlg mak aku wat kuih...almaklum la...career women la katekan...hahaha...=p

bile tibe ry, mcm2 lgu ry kuar kat radio...tp lg ry yg ni mmg aku suke arr...lg sesuai utk bf aku yg b'ada dperantau sane...hahaha...lirik lgu ni khas utk abg yerk...

Wahai perantau-perantau di kota
Pulanglah ke desa berhari raya
Ayah serta bonda amat mengharapkan
Kepulangan mu di hari bahagia
Dalam kerinduan ayah dan bonda
Segala juadah disediakan
Mengharap pulangnya anak yang tersayang
Usaha ‘pakar’ hati orang tua
Indahnya beraya di desa
Kaya dan miskin sama meraikan
Mengikut kemampuan diri-sendiri
Bergembira
Kunjung-mengunjung wajib amalkan
Bertukar juadah tanda berjiran
Sebuah desa bagaikan bersaudara
Oh seronoknya
Teruskan amalan desa di kota
Kunjungi jiran di hari raya
Kesibukan kerja bukannya alasan
Kita beraya selama sebulan

Dlu ms aku kecik2, mmg tiap2 thn famly aku blk kmpg b'ry ngn nenek...tp sejak thn 1997, famly aku xblk kmpg dh...kiteorg dh b'ry kat rmh sndri...bile ry p'tame jerk bru blk kmpg jumpe nenek...lgpon aku cume ade sorg nenek jerk...2 pon nenek belah mak...yg belah abh, atok & nenek dh xde...atok belah mak, aku xkenal langsung...aku cume kenal nenek belah mak aku jerk...

spt biase, menu di pg ry mmg byk giler...dgn ketupat daun, ketupat segera, sambal kacang, kuah lodeh, aym msk merah n satay goreng...thn ni mak aku xwat rendang, sbb dh ade satay gorng nnt rendang xlaku...hehehe...=p

Ni la gmbr ry p'tama 20092009...

Barisan blakang yg jg dkenali dgn kump pancarsitara : Abg Rais, Ai & Adik Pahit

Yg Duduk : Mak (Haryati bt Shuib) & Abah (Rahim b Buyong)

Barisan Hadapan : Aku, Dekcah@Kutil & Anet@Kimuk

Yg xde dlm gmbr : Aye...sbb dia xbgn tdo lg...org kejot xnk bgn...

K dh...nnt 2lis lg psl ry...hehehe...=D

No comments:

Post a Comment