Tuesday, August 18, 2009

Hobi

Salam...

Hobi...Ape 2 hobi ek? dr ape yg aku tau, maksud hobi ni = kegemaran seseorg...minat seseorg 2 melakukan sesuatu pekerjaan dgn penuh minat, tekun & teliti...wah terror aku mendefinisikan maksud hobi ni...hihihi...:D

Aku ni ade la beberape hobi yg aku suke wat...antnye main game (sudah semestinyer...), wat jigsaw puzzle (yg 1000pcs...klu 500pcs xm'cabar langsung...sehr je aku leh siapkan), tdo (hobi yg sume org suke...), bc novel (mmg byk koleksi novel aku...) & wat lukisan (paling aku suke wat lukisan mesin...tp skang dh kureng...hihihi...=p)

Dlm byk2 hobi yg aku senaraikan 2, hobi bc novel paling b'tahan smpi ke hr ni...aku pon xsangka...sejarah awal pembabitan aku dlm dunia pembacaan ni b'mule ms aku thn 2 kat UTM dlu...aslnyer aku xde la minat sgt bc2 ni...aku bosan bile bc...lg2 novel2 yg tebal2...aku menyampah bile tgk...

ms aku sek men dlu, bhs melayu aku mane penah dpt A.jgn harap la nk dpt bile blajo ngn Pn. Maimon bt Johari 2...cikgu straight giler bile kasi markah...dlu ms ting 5, paling tinggi bhs melayu, aku dpt 7D...ms 2, aku bangga giler dpt 7D...sepnjg 2thn aku blajo ngn Pn Maimon bt Johari mmg payah giler arr nk dpt result 6C...aku dh dpt 7D tu pon dh kire bgs...bile dh ssh sgt nk score bhs melayu, aku makin menyampah ngn subjek BM...benci giler ngn subjek BM...karangan yg Pn Maimon kasi, aku xpenah siapkan.klu siap pon, aku slalu anto, pg2 bute ms dtg sek. tu pon aku menyeludup msk blk Pn Maimon...dh la ms 2 Pn Maimon pegang jwtan Guru Penolong Kanan Sek Men Keb Kahang Timur...klu tgk buku karangan member lain, mmg xsame arr ngn buku karangan aku...buku karangan member lain sume tebal2 ngn karangan...aku punyer buku, karangannyer boleh di kire...pas 2 aku wat pendek jerk karangan aku 2...Pn Maimon ms 2, mmg anti abis arr ngn aku...Pn Maimon klu tgk muke aku, mesti dia akn perli2 aku dpn cikgu2 lain...aku lg la jd benci bile Pn Maimon wat aku mcm 2...ngn subjek2 dia skali aku benci...

bile time SPM...aku jwb soklan pekse lbh kurang jerk...benci punyer psl...ms 2 target aku nk lulus jerk...target dpt 6C pon jd arr...ye arr ms blajo ngn Pn Maimon, paling tggi pon aku leh score 7D jerk...cukup arrr 6C pon...asl aku dpt sijil SPM cukup arr...tu la target aku ms 2...

Bile result SPM kuar, Pn Maimon bt Johari, pelok ciom aku ms 2...aku t'gamam...result xtau lg nih! cikgu dh ciom2 aku...eeeee...geli la ciom2...bile aku tgk jerk result aku ms 2, rs mcm nk t'jojol bijik mate ni...aku siap ukur ngn pembaris ni nk tgk result BM aku...cam xcaye aku leh dpt 1A...fuyooo...dasyat...terror2...xpenah aku dpt A dlm bhs melayu...bile SPM aku dpt 1A, aku xtau dh nk kate ape...hihihi...:D

bile dh dpt BM 1A, minat aku utk bc buku masih xde lg...aku masih lg menyampah ngn buku2 ni...tp sumenyer b'mule bile aku tgk kengkwn aku kat UTM bc novel yg tebal...kirenye pengaruh kwn gak la...hehehe...ms mule2 tgk 2, aku lom ade rs minat lg...tp hati aku memberontak nk tau rs syoknyer m'bc novel ni...ms cuti semester, aku pon bli la 1 novel yg tajuknye 'Kau Untukku'.klu xsilap aku aisya sofea penulis novel 2...aku pon beli la novel 2...aku bc, tp aku xde rs feeeeeelllll lg...aku masih t'cari2, dimanakah kebestan m'bc novel ni...poyos je ayat...hahaha...=p

bile aku xde rs feeeeeelllll best pd bc novel ni, aku biorkan je dlu...smpi naik sem ke 3, bru la aku dpt feeelll best bc novel 2...sumenyer b'mule ms aku nk tggu bas kat Pudu...ms 2 bas aku lom smpi lg...so aku jenjln la dlu kat Pudu 2...aku jumpe 1 kedai kitab ni...kat kedai 2 bkn ade jual kitab, al-quran, kaset agama, kaset nasyid je...novel pon dia ade jual...aku msk kat kedai 2, aku lbh b'minat kat bahagian novel...aku bli novel tajuknye 'Bicara Hati' penulisan Damya Hanna...ms aku bli novel 2, aku xtau pon yg novel 2 best...aku main bli je...ms nk byr 2, akak kedai 2 kasi diskaun rm2 dr harge buku 2...wah...makin suke la aku...syok gile bile bli buku ade diskaun ni.pas 2, akak 2 siap kasi jaminan lg...klu xbest boleh pulangkan blk...

skali bile aku bc novel 2, best daaa...xsanggup arrr nk pulang blk...sayang...mmg best giler bc novel 2...start dr c2, aku minat gile bc novel...byk dh koleksi novel aku...bile xde diskaun, aku rs mcm xbest je nk bc...tp bile dh minat punyer psl, aku xkire dh, ade diskaun ke xde diskaun...mmg best arr penangan novel ni...xtau nk kate ape...kdng2 aku t'ingin nk jd penulis mcm diaorg...tp aku xde bakat.nk mengarang pon tunggang langgang...hahaha...

stakat ni koleksi novel aku, dh lbh dr 30buah...byngkan la aku kompol dr ms aku kat UTM dlu...ade 1 novel aku 2, org pinjam xpulang...sedih je aku rs...huhuhu...skang ni aku b'minat nk kompol cerpen plak...best gak bc cerpen ni...cpt abis...klu bc novel lmbt abis sbb aku suke t'tdo...hehehe...:D

pakwe aku kate nnt dia nk watkan mini library utk aku...tp bile dh kawen nnt arr...hehehe...:D


Ant koleksi novel yg aku ade:

1: Bicara Hati - Damya Hanna
2: Kau SayangKu - Bikash Nur Idris
3: Sehangat Asmara -Aisya Sofea
4: KasihKu Abadi - Shanika Latisha
5: Kau UntukKu - Aisya Sofea
6: Jendela Hati - Aisya Sofea
7: Bukan Cinta Biasa - Izzul Izzati
8: BuatMu Kekasih - Aisya Sofea
9: KuDamba Bahagia - Dhiya Zafira
10: Setulus Janji - Aina Emir
11: Senafas Rindu - Damya Hanna
12: Manisnya Cinta - Anis Ayuni
13: Bayangan Rindu - Anis Ayuni
14: Rindu Saliha - Anita Abdullah
15: Andai Itu takdirnya
16: Kala Mimpi Bersatu - Emma Maizura
17: Sedetik Cinta - Kreisya Reisya
18: Ada Cinta Di Hati - Emma Maizura
19: Adam & Hawa - Aisya Sofea
20: Arjuna Hati - Norzailina Nordin
21: Gelora Jiwa - Aisya Sofea
22: Gemersik Kalbu - Anis Ayuni
23: Kau KekasihKu - Anis Ayuni
24: Mencari Cinta - Leeya Myra
25: Nilai CintaMu - Eka Fahara
26: Pelabuhan Kasih - Lily Suriani
27: Pesona Rindu - Sharifah Abu Salem
28: Tak Seindah Mimpi - Sharifah Abu Salem
29: Tak Semanis Impian - Sharifah Abu Salem
30: Cinta Pertama - Norhayati Ibrahim
31: Saat Cinta Bersemi - Damya Hanna
32: Sepi Tanpa Cinta - Damya Hanna
33: Rindu Yang Pergi - Fazie Hanna
34: Semusim Rindu - Aleya Anessa
35: Sesuci Cinta - Aina Emir
36: Ternyata Cinta - Damya Hanna
37: Usikan Rindu - Qaira Qasidah
38: Pergilah Sepi - Fauziah Ashari
39: Cinta...Tiada Akhirnya - Fauziah Ashari
40: Setia Menanti - Fauziah Ashari
41: Ternyata Cinta - Damya Hanna

42: Seribu Kali Sayang - Anis Ayuni

43: Cinta Najla

44: Tenggelamnya Kapal Vander Wick

45: Aura Cinta - Aina Emir


ape yg aku nk remark kat cni 'jgn kite kate benci & xsuke pd sesuatu bende @ seseorg...nnt kite akn minat+sayang+cinta pd barang @ seseorg 2...'
k nnt aku update lg...daaa...

2 comments:

  1. fuiyoo...byknye novel..
    hihih..leh pinjam..
    d jamin pulnag blk punye...hahaha...
    akak de bg tag tu...g la amik kt blog akak..

    ReplyDelete
  2. boleh2...^_^
    dh wat dh...tp lom publish lg...tgh touch up skit lg...hehehe...:D
    nnt dh siap, org publish...:D

    ReplyDelete